Skolan är bra så länge man är högfungerande och kan stå upp för sig själv. Grundskolebyggnaderna ger inte eleverna plats att umgås i klasserna utan man blir lätt isolerad i sitt arbetsrum. Gymnasieklassen får Max poäng. Jätteduktiga lärare som kan bemöta på ett bra sätt och ge stödet eleverna behöver.
Första åren fanns inte elevråd och det blev väldigt mycket snack om det hos eleverna.
För att ha det autistiska spektrumet som huvudområde måste jag säga att boendena har utvecklingspotential.
De lyckas inte hålla en bra nivå av kommunikation där man kan känna sig sedd och hörd. Blir man för upprörd och visar det, ignorerar de en.
Planering har stora brister och de ber eleverna lösa problem åt dem.
Får man problem man måste ta med ledningen, vilket händer allt för ofta, tar de inte problemen på allvar. De hjälper inte eleverna utifrån elevernas svårigheter.
Ledningen är också inte bra på att ge information om hur man kan be om hjälp om man hamnar i en situation med andra elever eller personal.
Under covidpandemin hade ledningen inga klara regler kring hur man skulle förhålla sig till eventuella symptom. Man fick ringa runt för information.
Inte att rekommendera om man inte kan stå upp för sig själv i samband med att man har stöd från familj utifrån.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen
Första åren fanns inte elevråd och det blev väldigt mycket snack om det hos eleverna.
För att ha det autistiska spektrumet som huvudområde måste jag säga att boendena har utvecklingspotential.
De lyckas inte hålla en bra nivå av kommunikation där man kan känna sig sedd och hörd. Blir man för upprörd och visar det, ignorerar de en.
Planering har stora brister och de ber eleverna lösa problem åt dem.
Får man problem man måste ta med ledningen, vilket händer allt för ofta, tar de inte problemen på allvar. De hjälper inte eleverna utifrån elevernas svårigheter.
Ledningen är också inte bra på att ge information om hur man kan be om hjälp om man hamnar i en situation med andra elever eller personal.
Under covidpandemin hade ledningen inga klara regler kring hur man skulle förhålla sig till eventuella symptom. Man fick ringa runt för information.
Inte att rekommendera om man inte kan stå upp för sig själv i samband med att man har stöd från familj utifrån.