Otroligt stor personalomsättning, samtidigt som rektor med styrelse sitter kvar år efter år.
Fungerar relativt smärtfritt för familjer som har mycket tid, resurser och trygga anställningsvillkor. De barn det fungerar bra för är de utan några som helst särskilda behov eller diagnoser. Elever/VH har t.o.m uppmuntrats rakt ut att söka andra skolor av rektor för att skolan inte har den rätta viljan eller resurser att stötta elever med lite större behov.
Man bör vara medveten om att det också ställs särskilda krav på VH: man ska införskaffa minst två uppsättningar av kvalitets-ytterkläder samt se till att ha skridskor och skidor. Varje termin bjuds föräldrar in för att hjälpa till i verksamheten med snickerier, målning e.t.c fast det inte är ett föräldrakooperativ.
En dag per månad hämtas eleverna tidigt p.g.a APT, inga vikarier tas in.
Riktigt bra utbildade lärare har slutat, vårt barn har haft fem olika lärare under lågstadiet.
Man får skriva under ett papper där en av punkterna handlar om att man inte ska skriva negativt om skolan på internetforum.
Det är kul för barn som gillar att vara mycket i skogen, och små grupper. De får dock vara beredda på att slås ihop med en annan åk om klassen blir för liten.
Det har förekommit att lärare öppet inför en klass pekat ut vilka elever som är duktiga/skötsamma, och därmed vilka som inte är det, utan att ge någon närmare förkkaring eller möjlighet till dialog. Vi upplever att man är på ett visst sätt gentemot föräldrar och säger det man vill höra samtidigt som man kan bete sig på ett annat vis gentemot elever, som att man saknar pedagogiska verktyg att hantera stressfyllda klassrumssituationer. Föräldrar avkrävs ändå praktisera ett stort förtroende för personalen.
Under ett flertal månader saknades helt specialpedagog. Man erbjuder ingen sim-undervisning.
I klasserna som är små finns möjlighet till fin sammanhållning och vi-känsla. Det är lätt att bjuda hela klassen på kalas då de är så få.
Nuvarande fritids är toppen med engagerade pedagoger.
Det är positivt att eleverna får lära sig friluftsliv från tidig ålder.
Bra skola. Dock går den bara upp till 3:an just nu vilket man måste planera för. Liten skola, bra lärare och fritidspedagoger, mycken gemenskap mellan föräldrar och personal.
Fantastisk liten skola F-3 (4 eller 5, lite oklart). Ur- och skurpedagogik där barnen får luft och rörelse i skogen mest varje dag. Uppmärksam personal, lugn och tydlig pedagogik med plats för alla, även de som ligger lite före i sitt lärande. Varje dag är en bra dag för vårt barn.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen
Fungerar relativt smärtfritt för familjer som har mycket tid, resurser och trygga anställningsvillkor. De barn det fungerar bra för är de utan några som helst särskilda behov eller diagnoser. Elever/VH har t.o.m uppmuntrats rakt ut att söka andra skolor av rektor för att skolan inte har den rätta viljan eller resurser att stötta elever med lite större behov.
Man bör vara medveten om att det också ställs särskilda krav på VH: man ska införskaffa minst två uppsättningar av kvalitets-ytterkläder samt se till att ha skridskor och skidor. Varje termin bjuds föräldrar in för att hjälpa till i verksamheten med snickerier, målning e.t.c fast det inte är ett föräldrakooperativ.
En dag per månad hämtas eleverna tidigt p.g.a APT, inga vikarier tas in.
Riktigt bra utbildade lärare har slutat, vårt barn har haft fem olika lärare under lågstadiet.
Man får skriva under ett papper där en av punkterna handlar om att man inte ska skriva negativt om skolan på internetforum.
Det är kul för barn som gillar att vara mycket i skogen, och små grupper. De får dock vara beredda på att slås ihop med en annan åk om klassen blir för liten.
Det har förekommit att lärare öppet inför en klass pekat ut vilka elever som är duktiga/skötsamma, och därmed vilka som inte är det, utan att ge någon närmare förkkaring eller möjlighet till dialog. Vi upplever att man är på ett visst sätt gentemot föräldrar och säger det man vill höra samtidigt som man kan bete sig på ett annat vis gentemot elever, som att man saknar pedagogiska verktyg att hantera stressfyllda klassrumssituationer. Föräldrar avkrävs ändå praktisera ett stort förtroende för personalen.
Under ett flertal månader saknades helt specialpedagog. Man erbjuder ingen sim-undervisning.
I klasserna som är små finns möjlighet till fin sammanhållning och vi-känsla. Det är lätt att bjuda hela klassen på kalas då de är så få.
Nuvarande fritids är toppen med engagerade pedagoger.
Det är positivt att eleverna får lära sig friluftsliv från tidig ålder.