Under ett år nu har alla elever på våning 3 haft tillgång till flera olika grupprum där några elever kan sitta om de vill ha lite lugn och ro när dom jobbar. Men nu har tydligen massor av lärare klagat på att de inte har ett lärarrum på våning. Dels har dom ett litet på våning 3 men även ett ganska stort på våning 1. Lärarna har gått till facket och klagat och nu har de fått sin önskan igenom. Just nu håller dom på att göra om varenda grupprum på våning 3 till lärarrum. Jag vet att jag inte är den enda som tycker det är otroligt orättvist att vi elever inte fått något att säga om det här. Just nu är vi nästan 300 elever på våning och nästa termin kommer vi vara nästan 400. Det är inte rimligt. Det är redan så otroligt trångt och om en hel årskurs till ska flytta upp dit kommer vi inte få plats. Det som gör mig ännu argare är att granen (special klassen) tar upp nästan en fjärdedel av våningen trots att de bara är ungefär 20 barn. Dom tar en väldigt stor plats och har dessutom klassrum på nästan varje våning. Dom har ju typ mer klassrum än oss andra. Och tydligen har skolan spenderat flera hundratusen på att inreda deras delar och det går absolut inte att flytta på dom. Dessutom så är matpersonalen elaka mot små barn och skriker på dom om dom tagit en köttbulle för mycket. Maten är slut innan vi kommit till matsalen. Rektorerna bryr sig inte om den äldsta årskursen och skyller varenda grej som händer på skolan på dom. Lärarna förväntar sig att vi ska vara taggade för 3 prov i veckan plus 3 olika läxor. Lärarna förväntar sig att vi ska förstå varför det är så här men det kan vi ju inte göra om dom inte vill förklara varför eller hitta nya lösningar åt oss dom tänker faktiskt bara på sig själva och dom är otroligt egoistiska. Hela grejen med skolan är att man vill elevernas bästa men inte här. Här står lärarna i centrum och glöm inte granen dom behöver ju sinna 12 olika klassrum medans 3 årskurser behöver dela på typ 6. När detta tas upp i elevrådet svarar dom med att vi typ kan vara utomhus istället. Men hallå granen då dom kan väll vara ute istället dom är ju inte ens så många till skillnad från vi 300 elever som ska sträva omkring på en liten skolgård. Det är inte så konstigt att folk springer runt till granskolorna och stör när dom inte är välkomna på sin egen. De ända bra är skolsköterskorna och matteläraren på våning 3.
Hatar den. Dom skiter helt i elevernas mående, iaf dom äldres. Lärarna sätter jättemycket press på en och mailar hem för minsta lilla. De finns två lärare jag faktiskt tycker är bra och lär ut på ett sätt som är bra och inte sätter jättemycket press på dig om du får F på ett prov, vilket får mig o höja den me 1 stjärna. Men jag kommer absolut byta skola till nästa termin!!
Skolan är helt jävla puckad, man får kränknings anmälan för minsta lilla och om nått händer så gör rektorerna inte skit. Dem flesta lärarna har dålig utbildning och har ingen aning vad dem gör, värst av alla är Katja roselli och kristoffer masser. Dem är båda aggressiva har kort tållemod och har ingen respekt och dem outar elever framför hela klassen.
Engagerad personal, fina nya lokaler och bra med information i veckobrev och föräldramöten. Gör utflykter till museer, teatrar och studiebesök. Fina uppträdanden på skolavslutningar och lucia. En välfungerande kommunal förskola där man känner att personalen gillar varann och mår bra. Det enda jag saknar är skolböcker, men det finns ju knappt några skolor som sysslar med det nuförtiden.
Riktigt tråkig undervisning och attityd. Enbart klassrumsbaserad och utan engagemang eller dynamik öht. Ingen som helst kommunikation utåt, enbart kort veckonotis i Skolplattformen. Otroligt anonymt och barnen tycker det är trist.
Fritidspersonalen visar mer engagemang tack och lov!
Finns några bra men också dåliga lärare. Riktigt dåliga. Rektorerna lyssnar ej o gör som de vill.
Finns någon riktigt bra fritidslärare som räddar från lägsta betyget.
Ingen rutin. Ingen prioritering i högre årskurser. Inte konstigt att saker inte funkar i åk 4 o uppåt. Mitt barn har inte haft det lätt.
För äldsta barnets årskurs har det varit ett elände genom alla år. Extremt stor personalomsättning, ständiga lokalproblem, utebliven undervisning i slöjd eftersom lokaler inte finns, rörigt i klassen och ingen sammanhållning bland föräldrarna. Otillräcklig information i sporadiska veckobrev, ingen kontakt med andra lärare än mentor, inga föräldramöten, känsla av "vad gör de egentligen på skolan?". De tittar mycket på teveprogram och filmer. Har de ens skolböcker?
Barnet behöver extra stöd och först efter många år har skolan insett att de behöver göra en utredning. Ingen tar ansvar för situationen, vi föräldrar behöver ligga på.
Barnet blev även slaget i förskoleklass, pojken som slog nekade och skolan sade då att "ord står mot ord, vi kan inte göra något". Vi önskade punktmarkering på rasterna, vilket skolan inte hade resurser till.
"Informationen" från skolan i en mängd olika forum och plattformar är ett stort skämt. Maten är inget vidare.
Saknar allt som jag trodde hörde till en skola utöver undervisningen, såsom studiebesök, friluftsdagar, julavslutning, klassföräldrar, kulturinslag.
För vårt andra barn, några år yngre, är både undervisning och struktur betydligt bättre, tack vare en bra klasslärare som tar ett helhetsansvar för klassen och informationen, samt ger vårt barn utmaningar på rätt nivå.
Hoppas att situationen ordnar upp sig för framtida elever, min bild är som sagt negativ främst för vårt första barn, men gäller även strukturen i stort.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen