Hatar den. Dom skiter helt i elevernas mående, iaf dom äldres. Lärarna sätter jättemycket press på en och mailar hem för minsta lilla. De finns två lärare jag faktiskt tycker är bra och lär ut på ett sätt som är bra och inte sätter jättemycket press på dig om du får F på ett prov, vilket får mig o höja den me 1 stjärna. Men jag kommer absolut byta skola till nästa termin!!
Skolan är helt jävla puckad, man får kränknings anmälan för minsta lilla och om nått händer så gör rektorerna inte skit. Dem flesta lärarna har dålig utbildning och har ingen aning vad dem gör, värst av alla är Katja roselli och kristoffer masser. Dem är båda aggressiva har kort tållemod och har ingen respekt och dem outar elever framför hela klassen.
Engagerad personal, fina nya lokaler och bra med information i veckobrev och föräldramöten. Gör utflykter till museer, teatrar och studiebesök. Fina uppträdanden på skolavslutningar och lucia. En välfungerande kommunal förskola där man känner att personalen gillar varann och mår bra. Det enda jag saknar är skolböcker, men det finns ju knappt några skolor som sysslar med det nuförtiden.
Riktigt tråkig undervisning och attityd. Enbart klassrumsbaserad och utan engagemang eller dynamik öht. Ingen som helst kommunikation utåt, enbart kort veckonotis i Skolplattformen. Otroligt anonymt och barnen tycker det är trist.
Fritidspersonalen visar mer engagemang tack och lov!
Finns några bra men också dåliga lärare. Riktigt dåliga. Rektorerna lyssnar ej o gör som de vill.
Finns någon riktigt bra fritidslärare som räddar från lägsta betyget.
Ingen rutin. Ingen prioritering i högre årskurser. Inte konstigt att saker inte funkar i åk 4 o uppåt. Mitt barn har inte haft det lätt.
För äldsta barnets årskurs har det varit ett elände genom alla år. Extremt stor personalomsättning, ständiga lokalproblem, utebliven undervisning i slöjd eftersom lokaler inte finns, rörigt i klassen och ingen sammanhållning bland föräldrarna. Otillräcklig information i sporadiska veckobrev, ingen kontakt med andra lärare än mentor, inga föräldramöten, känsla av "vad gör de egentligen på skolan?". De tittar mycket på teveprogram och filmer. Har de ens skolböcker?
Barnet behöver extra stöd och först efter många år har skolan insett att de behöver göra en utredning. Ingen tar ansvar för situationen, vi föräldrar behöver ligga på.
Barnet blev även slaget i förskoleklass, pojken som slog nekade och skolan sade då att "ord står mot ord, vi kan inte göra något". Vi önskade punktmarkering på rasterna, vilket skolan inte hade resurser till.
"Informationen" från skolan i en mängd olika forum och plattformar är ett stort skämt. Maten är inget vidare.
Saknar allt som jag trodde hörde till en skola utöver undervisningen, såsom studiebesök, friluftsdagar, julavslutning, klassföräldrar, kulturinslag.
För vårt andra barn, några år yngre, är både undervisning och struktur betydligt bättre, tack vare en bra klasslärare som tar ett helhetsansvar för klassen och informationen, samt ger vårt barn utmaningar på rätt nivå.
Hoppas att situationen ordnar upp sig för framtida elever, min bild är som sagt negativ främst för vårt första barn, men gäller även strukturen i stort.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen