Skolan är något jag inte rekommenderar. Eleverna får inte lov att ta hem böckerna och studera eftersom att det inte finns tillräckligt med resurser. Det känns som att lärarna inte pratar överhuvudtaget med varandra eftersom att på en vecka kan alla prov och förhör ligga på medans den andra händer där inget.
På Norrevångsskolan har rektorn infört en mentor per årskurs vilket jag anser vara mycket negativt. Utvecklingssamtalen blir inte lika personliga och det belastar mentorn.
År 2020 har mentorerna tillsammans med rektorn bestämt att det ska ha telefonsamtal med elevens målsman. Det innebär att mentorn ska ringa hem till elevens målsman och prata om eleven och hur eleven har det i skolan utan att själva eleven ska vara där. Jag tycker att det är bisarrt, varför ska mentorn ringa hem till elevens målsman och prata om eleven. Man kanske inte pratar så mycket om hur eleven har det i skolan och vad elevens planer är.
I Eslövs kommun så har man bestämt sig för att nollställa alla iPads. Efter att man har nollställt iPaden så försvinner bland annat airdrop och Mail. Så om man som elev har missat en skoldag pga. sjukdomar eller något annat och måste ha det som läraren har gått igenom på tavlan är det omöjligt för eleven att få tag på genomgången.
Jag går i årskurs 9 nu och jag har haft tre olika svenska lärare under dessa tre åren. Matte lika så. Jag som elev på skolan känner att jag inte hinner visa mitt potentiella jag för en lärare innan jag hinner få en ny. Skolan måste förbättras och det är nu!
Skolan är inte alls bra och lärarna suger och hjälper inte ens eleverna när de behöver hjälp med något om man frågor om hjälp och om man inte förstår det så sänks betyget så skolan suger och maten tar slut hela jävla tiden det är en fattigt skola bara så ni vet ingen lägre bryr sig om elverna och de flesta elverna känner sig inte ens trygg i skola.
Alla mina barn har gått på Norrevång. Mest för att det är praktiskt och nära. Ofta har trivseln att göra med vilken lärare man har. Vi har haft några fantastiskt duktiga och lyhörda lärare, men har tyvärr mött på det motsatta med.
Norrevångskolan 7-9 har många bra lärare som jobbar på olika sätt, till exempel med Quizlet eller Kahoot när det gäller att testa eleverna på något, har andra uppgifter än vad som står i böckerna som till exempel att göra en instruktiv film där man visar och förklarar.
En bra grej är att det finns något som heter NIF på tisdagar och torsdagar. Där kan alla elever på skolan kan gå och träna olika sporter och liknande om de vill, gratis. En annan grej är NIF men med musik och teater. Musikläraren håller i detta och den gruppen håller ofta i skolavslutningarna om de har övat in något inför det men även andra saker som det vill göra.
Skolan testar något nytt som kallas puls och det är små idrottspass som alla elever har varje dag utom fredag. Alla har var sitt pulsband runt magen som mäter pulsen och som man kan se på en stor skärm. Frågan är bara om det är värt att byta om till idrottskläder och vara aktiv i 10 minuter för att sedan gå och duscha och byta om igen. Jag skulle säga att majoriteten av eleverna inte tycker om det och hellre skulle haft 3 lagom långa idrottspass i veckan istället för 4 pulspass och utöver detta 2 vanliga idrottspass.
Vi får konstigt nog inte ta hem några läroböcker utan de ligger i klassrummet och används bara där, annars får man låna på biblioteket. När skolan bestämde detta var tanken att ta bild med iPaden på de sidor som skulle läsas och läras in. Detta höll inte så länge eftersom det finns en lag om copy right. Skolan kallade det för "digitalisering", men om böckerna ska digitaliseras borde materialet köpas in och finnas som en bok på iPaden, inte som ett fotografi av boken, som redan är tryckt.
Jag och många andra elever på den här skolan bor i en by utanför och måste ta tåget och jag tycker absolut inte att skolan har tagit hänsyn till detta. Schemat är ofta väldigt tajt och om tåget är några minuter sent kommer vi sent till första lektionen, vilket vi inte kan göra något åt. Skolan vet om att det är många som åker med tåget och kommer göra det många år framöver, men de har valt att inte lyssna på det vi har påpekat och bestämmer bara själva i slutändan.
Som elev tycker jag att det är en helt okej skola eftersom de flesta lärare är bra men jag kan inte säga att jag rekommenderar den speciellt mycket.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen