Denna skolan skulle jag inte ens rekomendera för min värsta fiende. Skolan har konstanta lärarbyten och när de ej finns lärare så är det firitidspedagoger, jag hade en fritidspedagog som lärare i nästan 4 månader när jag gick i 2an. Mellan förskoleklass och 4an hade jag ca 11 lärare, de flesta utav dessa lärarbyten var till 3an. I 3an hade vi en häxa till lärare som rörde elever och höll på t.ex. huvudet för att man ej skulle vända sig eller liknande. Man får knappt veta att man ej har godkännt i vissa ämnen till att man börjar 5an.
Vi hade ej en utbildad träsöjdslärare från att jag började i 4an, detta ledde till att vi aldrig fick använda maskiner som pelarborren så den läraren själv ej visste hur man gjorde. Bör även tillägga att denna lärare var utbildad FRITIDSPEDAGOG.
Vi skall heller ej prata ompedagogen som hamnade i fängelse pga fotografering utav barn i omklädningsrum osv.
I skolmaten kunde man hitta insekter och kökspersonalen skulle skylla på att de prövade ekologiskt. Man fick aldrig någonting som faktiskt var gott för elever som går i förskoleklass-6an. Du fick ej ta en macka om du ej tog maten även om du nu gjorde det fick du ej ta mer än 2 knäckemackor. Vatten och Mjölk låg på andra sidan matsalen så elever drack vatten och ställde bara tillbaka glasen och gick då man ej pallade gå till disken och sedan tillbaka.
Elever som behöver hjälp får ej det då skolsköterske-byten skedde löpande, kuratorn när jag gick där aldrig gjorde någonting utan bara satt där och inte gjorde så myvket. Mer bara för att prata av sig men aldrig få en SOC anmälan fast elever tydligt borde fått de då de började bli en fara för sig själv. Andra lärare kunde göra SOC-anmälan på elever som tog med sig fyrvärkerier, ett vasst föremål eller liknande även fast de aldrig användes.
Elever som uppenbarligt har en funktionsnedsättning som dyslexi märks aldrig. Under hela min tid på St Gertrud så visste jag ej varför jag aldrig förstod olika texter, knappast klarade språkämnerna eller några andra då lärarna aldrig misstänkte att jag hade dyslexi. Det krävdes alltså att mina föräldrar ska behöva tjata på skolan om att de tror att jag har dysleci. Inte undra på att jag alltid fick dåliga betyg och trodde att det var fel på mig men det var fel på skolans bedömningar på mina arbeten. Troligen för att vi alltid bytte lärare.
Jag tycker inte att skolan är bra. Reglerna är för hårda och likaså är lärarna. Om man inte ville gå ut på rast för att det var -18 grader så blev man dragen i armen. Dessutom kunde man bli anklagad av läraren för något man inte har gjort, på grund av brist på kontext av händelsen.
Förfärligt, ständigt bytande av lärare ingen trygghet och stabilitet. Outbildade lärare och mycket mobbning och trakasserier sker, även rasism homofobi sexism osv.
Konstanta lärarbyten, 5an har ca 28 barn på en lärare. Inga specialpedagoger till de som behöver extra hjälp, finns inte skolmaterial så att det räcker till alla. En allmänt dålig skola i alla aspekter.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen
Vi hade ej en utbildad träsöjdslärare från att jag började i 4an, detta ledde till att vi aldrig fick använda maskiner som pelarborren så den läraren själv ej visste hur man gjorde. Bör även tillägga att denna lärare var utbildad FRITIDSPEDAGOG.
Vi skall heller ej prata ompedagogen som hamnade i fängelse pga fotografering utav barn i omklädningsrum osv.
I skolmaten kunde man hitta insekter och kökspersonalen skulle skylla på att de prövade ekologiskt. Man fick aldrig någonting som faktiskt var gott för elever som går i förskoleklass-6an. Du fick ej ta en macka om du ej tog maten även om du nu gjorde det fick du ej ta mer än 2 knäckemackor. Vatten och Mjölk låg på andra sidan matsalen så elever drack vatten och ställde bara tillbaka glasen och gick då man ej pallade gå till disken och sedan tillbaka.
Elever som behöver hjälp får ej det då skolsköterske-byten skedde löpande, kuratorn när jag gick där aldrig gjorde någonting utan bara satt där och inte gjorde så myvket. Mer bara för att prata av sig men aldrig få en SOC anmälan fast elever tydligt borde fått de då de började bli en fara för sig själv. Andra lärare kunde göra SOC-anmälan på elever som tog med sig fyrvärkerier, ett vasst föremål eller liknande även fast de aldrig användes.
Elever som uppenbarligt har en funktionsnedsättning som dyslexi märks aldrig. Under hela min tid på St Gertrud så visste jag ej varför jag aldrig förstod olika texter, knappast klarade språkämnerna eller några andra då lärarna aldrig misstänkte att jag hade dyslexi. Det krävdes alltså att mina föräldrar ska behöva tjata på skolan om att de tror att jag har dysleci. Inte undra på att jag alltid fick dåliga betyg och trodde att det var fel på mig men det var fel på skolans bedömningar på mina arbeten. Troligen för att vi alltid bytte lärare.
Tack för mig :)