Dåligt särskilt stöd och bristande ansvar hos lärarna”
Jag är mycket besviken på hur Solbergaskolan hanterar sitt särskilda stöd. Lärarna lämnar över allt ansvar till specialpedagogen och verkar själva inte anse att de behöver anpassa sin undervisning efter elevernas behov. Jag börjar ifrågasätta om lärarna ens är behöriga, då de verkar ha väldigt lite kunskap om hur de ska bemöta elever med svårigheter i vissa ämnen.
När det väl erbjuds hjälp från specialpedagoger sker det alltid i grupp och inte individanpassat, vilket många gånger inte är tillräckligt för elever som behöver mer riktat stöd. Det är beklagligt att en skola som ska fostra och stödja elever misslyckas så fundamentalt i att skapa en inkluderande och anpassad miljö för alla.
Jag hoppas att skolledningen tar detta på allvar och ser över sin personal och sina arbetssätt. Alla barn förtjänar en rättvis möjlighet att lyckas i skolan.
Har gått här i 6 år och rekommenderar mycket. Man trivs bra, lärarna är engagerade och det är små klasser så denna skolan passar personer som inte gillar stora skolor samt att lärare har mer koll på eleverna och vad dem behöver för stöd. Maten är dock inte så gott. Något som skulle kunna förbättras är att lärare inte gör så mycket när någon elev blir utsatt för mobbning. Generellt tycker jag att denna skola är bra!
Skolan är inte speciellt duktig på stöd för barn med behov av särskilt stöd. Men det finns engagerade pedagoger som gör så gott de kan för att hjälpa. Elevhälsan har utvecklingsbehov.
SchoolParrot är en omdömesida för skolor. Vi är ett företag som vill verka för mer transparens inom skola. Vår plattform är öppen för alla användare. Läs mer om SchoolParrot och företaget
Omdömen publiceras i realtid utan moderering och vi vill uppmuntra våra användare att ge konstruktiv feedback och hålla en seriös ton. Ansvaret ligger på användaren. Läs vår policy för omdömen
Jag är mycket besviken på hur Solbergaskolan hanterar sitt särskilda stöd. Lärarna lämnar över allt ansvar till specialpedagogen och verkar själva inte anse att de behöver anpassa sin undervisning efter elevernas behov. Jag börjar ifrågasätta om lärarna ens är behöriga, då de verkar ha väldigt lite kunskap om hur de ska bemöta elever med svårigheter i vissa ämnen.
När det väl erbjuds hjälp från specialpedagoger sker det alltid i grupp och inte individanpassat, vilket många gånger inte är tillräckligt för elever som behöver mer riktat stöd. Det är beklagligt att en skola som ska fostra och stödja elever misslyckas så fundamentalt i att skapa en inkluderande och anpassad miljö för alla.
Jag hoppas att skolledningen tar detta på allvar och ser över sin personal och sina arbetssätt. Alla barn förtjänar en rättvis möjlighet att lyckas i skolan.